Обслуговування комп'ютерів - це напрямок сфери IT послуг, до якого рано чи пізно, змушений звернутися будь-який користувач комп'ютерних систем. Будь то домашній користувач, що використовує персональний комп'ютер або ноутбук для розваг, навчання, пошуку інформації, або власник підприємства, що використовує складну комп'ютерну систему для побудови та обліку бізнес-процесів, зберігання даних, ведення історії звернень клієнтів, зберігання історії документообігу, бухгалтерського обліку та інших завдань.
Комп'ютерна система, як і будь-яка інша, вимагає як періодичного планового обслуговування, так і усунення виникаючих у ній збоїв. Однак обслуговування комп'ютерів дещо відрізняється від обслуговування іншої техніки. У першу чергу по тому, що комп'ютер - це складна, комплексна система апаратних і програмних комплексів, що включає в себе безліч компонентів, алгоритмів їх взаємодії, політик доступу до них, і інтерфейсів передачі даних між ними. Саме з цього, завдання обслуговування комп'ютерів, особливо в бізнес сфері, де від працездатності комп'ютерної мережі часто залежить працездатність підприємства, необхідно покладати на професійних інженерів. Такі фахівці мають великий досвід роботи з різноманітними комп'ютерними системами, поряд з великими теоретичними знаннями в принципах обробки, зберігання та обміну даними, сучасними програмними та апаратними засобами, принципами побудови, функціонування та розвитку інформаційних систем.
Завдання по обслуговуванню комп'ютерів можна розділити на 2 великі групи. Це завдання планового обслуговування, аудиту, сервісної підтримки та завдання усунення збоїв.
До завдань із планового обслуговування комп'ютерів відноситься аудит IT системи підприємства або ж програмної та апаратної частини конкретного комп'ютера або ноутбука. Інсталяція операційних систем (найчастіше установка Windows), вибір відповідного набору програмного забезпечення. Виявлення вразливостей в системі інформаційної безпеки, апаратних системах комп'ютера, програмних комплексах є першочерговим завданням при постановці IT системи на обслуговування. Тільки комп'ютерна система з налагодженою апаратною частиною, правильно підібраним системним і прикладним програмним забезпеченням, інтегрованими системами інформаційної безпеки і побудованими алгоритмами взаємодії між усіма вузлами може бути визнана професійно налагодженою системою, готової до експлуатації. Після побудови або аудиту, з наступним усуненням слабких місць, комп'ютерна система ставиться на обслуговування. Надалі проводяться роботи з моніторингу та вдосконалення систем безпеки і функціональних вузлів. До них відносяться спостереження за роботою основних систем комп'ютера, оперативне оновлення операційної системи, програмних і апаратних комплексів. Тестування систем інформаційної безпеки, виходячи із сучасних загроз, які перед ними стають. Ці роботи дозволяють звести до мінімуму вірогідність тих чи інших збоїв в роботі комп'ютера.
Однак необхідно враховувати, що кількість погроз інформаційної безпеки як в глобальних так і в розподілених комп'ютеризованих системах зростає з кожним днем. Щодня з'являються нові комп'ютерні віруси та інші види шкідливого коду. З'являються нові методи проникнення в захищені системи, способи виклику помилок і відмов окремих вузлів комп'ютерної системи. Саме з цього, друга складова сфери обслуговування комп'ютерів - це здатність у найкоротші терміни усунути будь-яку виниклу несправність в тій чи іншій комп'ютерній системі, звівши до мінімуму наноситься цією несправністю збиток. До цієї області можна віднести завдання спрямовані на лікування вірусів, усунення збоїв в програмних комплексах комп'ютера, локалізацію та усунення проблем з апаратним забезпеченням, а також їх причин. При виконанні завдань з усунення збоїв необхідно, в першу чергу, усунути причину збою. Будь то заразив систему вірус, несумісність програмного забезпечення або ж перебій в енергопостачанні, першочерговим завданням є усунення цієї причини. І тільки після цього можна усунути наслідки збою і привести систему в стані максимальної захищеності і стабільності.
Очевидно, що завдання планового обслуговування комп'ютерів і усунення збоїв взаємопов'язані. Чим краще виконуються завдання з планового обслуговування комп'ютерної системи, тим рідше в ній виникають збої. Однак не можна виключати небезпеку форс-мажорних обставин, які можуть призвести до збоїв в комп'ютерній системі. Тому необхідно завжди мати напоготові команду фахівців, готових усунути всі ці збої оперативно і якісно в будь-який час.
Таким чином, стає очевидно, що оптимальним вирішенням проблеми обслуговування комп'ютерів і комп'ютерних систем є використання послуг фірм, які спеціалізуються саме на цих завданнях. Такі фірми надають максимально широкий спектр послуг у сфері обслуговування комп'ютерів і, за рахунок штату фахівців різних напрямів, можуть допомогти оперативно і якісно вирішити будь-яке завдання. Будь то усунення збоїв у роботі домашнього комп'ютера, або забезпечення чіткої, стійкої роботи комп'ютерної мережі великого підприємства.
З питань ремонту та обслуговування комп'ютерів в Андрушівці звертайтесь
Ремон та обслуговування комп'ютерів. Антивірусний захист комп'ютера.