Меню сайту
Translate
Категорії розділу
Андрушівка сьогодні [211]
Андрушівка сьогодні
Андрушівка Інтернет [8]
Все про Інтернет в Андрушівці
Історія Андрушівщини [8]
Історія Андрушівщини
Відео Андрушівка [9]
Цікаві відеоматеріали про Андрушівку
Реклама в Андрушівці [14]
Рекламні оголошення в Андрушівці
Пошук
Друзі сайту
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу


П`ятниця, 26.04.2024, 16:40ГоловнаРеєстраціяВхід
Андрушівка Фото Відео
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна » Статті » Андрушівка » Андрушівка сьогодні

Оприлюдення проектів реруляторних актів (продовження ІІ)
У к р а ї н а
АНДРУШІВСЬКА РАЙОННА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
П’ята сесія Шостого скликання від ____ квітня 2011 року
Про затвердження Методики
розрахунку і порядку використання
плати за оренду майна, що є спільною
власністю територіальних громад
сіл, селища, міста району

Відповідно до ст.ст. 43, 60 Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні", враховуючи рекомендації постійної комісії районної ради з питань бюджету та комунальної власності, районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Методику розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань бюджету та комунальної власності.
Голова ради О.В.Мельник

Додаток до рішення районної ради від ____ квітня 2011 року.
МЕТОДИКА розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району
1. Методику і порядок розроблено з метою створення єдиного організаційно-економічного механізму справляння та використання плати за оренду цілісних майнових комплексів, їх структурних підрозділів (далі - ЦМК) та окремого індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна комунальних підприємств, установ, організацій. 2.1. Розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем. 2.2. До орендної плати не включаються експлуатаційні витрати на утримання орендованого майна та плата за послуги, які, відповідно до укладених угод, надає балансоутримувач. Такі суми сплачуються орендарем окремо, пропорційно розміру орендованої загальної площі або за окремими приладами обліку. 2.3. За цією Методикою розраховується орендна плата за ЦМК, нерухоме майно (будівлі, споруди, нежилі приміщення), інше окреме індивідуально визначене майно. Розрахунок складається з таких етапів: - розрахунок вартості орендованого майна; - визначення базової річної орендної плати; - визначення орендної плати за перший місяць оренди. Коли термін дії оренди менший чи більший за одну добу або за один місяць, то на основі розміру місячної орендної плати розраховується добова, а в разі необхідності, на основі розміру добової орендної плати розраховується погодинна орендна плата. Добова орендна плата розраховується шляхом ділення відповідної місячної орендної плати, визначеної за цією Методикою, на кількість діб роботи об’єкта оренди (доступу до об’єкта оренди) протягом цього місяця, відповідно до встановленого режиму користування орендованим майном. Погодинна орендна плата розраховується шляхом ділення відповідної добової орендної плати на кількість годин роботи об’єкта оренди (доступу до об’єкта оренди) протягом доби, відповідно до встановленого режиму користування орендованим майном. За базу для розрахунку орендної плати приймається вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки. 2.4. Розмір річної орендної плати за ЦМК визначається за формулою: О пл.ц. = Вц х Сор.ц., де О пл.ц. – розмір річної орендної плати, грн.; Вц – вартість необоротних основних засобів (без незавершеного будівництва) за незалежною оцінкою на час оцінки об'єкта оренди, грн.; Сор.ц. – орендна ставка за використання ЦМК, визначена згідно з додатком 1. 2.5. Розмір річної орендної плати, у разі оренди окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого майна), встановлюється за згодою сторін, але не менше від 10 відсотків вартості орендованого майна. Розмір річної орендної плати за оренду окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого) для державних та комунальних установ (бюджетних організацій) становить 1 відсоток від залишкової вартості орендованого майна. 2.6. У разі оренди нерухомого майна, розмір річної орендної плати визначається за формулою: Опл = Вп х Сор, де Вп - вартість орендованого майна, визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.; Сор - орендна ставка, визначена згідно з додатком 2. Незалежна оцінка вартості об'єкта оренди повинна враховувати його місцезнаходження і забезпеченість інженерними мережами. Результати незалежної оцінки є чинними протягом 6 місяців від дня її проведення, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки. Якщо орендоване нежиле приміщення є частиною будівлі (споруди), то оцінка його вартості проводиться безпосередньо або опосередковано з урахуванням вартості будівлі (споруди) в цілому за формулою: Вп = Вб : Пб х Пп, де Вп - вартість орендованого приміщення, яке є частиною будівлі (споруди), грн.; Вб - вартість будівлі (споруди) в цілому (без вартості підвальних приміщень та технічних поверхів, якщо вони не експлуатуються орендарем), визначена шляхом проведення незалежної оцінки, грн.; Пп - площа орендованого приміщення, кв.м; Пб - площа будівлі (споруди) в цілому (без площі підвальних приміщень та технічних поверхів, якщо вони не експлуатуються орендарем), кв.м. Якщо орендоване нежиле приміщення є частиною будівлі (споруди), то загальною площею приміщень, що передаються в оренду, вважається площа виробничих або адміністративних кімнат, яку фактично займає орендар, та яка збільшена на коефіцієнт перерахунку корисної площі в загальну: П прим. = П кім. х К пер., де П прим. – загальна площа приміщень, що здаються в оренду, в кв. м; П кім. - площа виробничих або адміністративних кімнат, що передаються в оренду, кв. м.; К пер. - коефіцієнт перерахунку корисної площі будівлі в загальну, який розраховується на підставі даних технічної документації шляхом ділення загальної площі всієї будівлі, споруди (без врахування площі підвальних приміщень та технічних поверхів, якщо вони не експлуатуються орендарем) на корисну площу будівлі (без врахування площі вестибюлів, фойє, східців, коридорів, санітарних кімнат, ліфтових площадок тощо). Якщо орендар використовує частину приміщення коридору, вестибюлю, холу тощо, то коефіцієнт перерахунку корисної площі в загальну не застосовується. У разі, якщо частина будівлі (споруди), що передається в оренду, має окремий вихід і орендар не користується іншими приміщеннями у будинку, загальною площею оренди є площа, яку фактично використовує орендар. 2.7.Розмір річної орендної плати за оренду приміщень для розміщення державних та комунальних установ (бюджетних організацій) становить 1 відсоток від залишкової вартості орендованого майна. 2.8. У разі визначення орендаря на конкурсних засадах умовами конкурсу може бути передбачено більший розмір орендної плати від встановленого цією Методикою. 2.8. Розмір місячної орендної плати за перший місяць після укладення договору оренди чи перегляду розміру орендної плати розраховується за формулою: Опл Опл.міс. = ------ х Іп.р. х Ім, 12 де Опл - річна орендна плата, визначена за цією Методикою, грн.; Іп.р. - індекс інфляції за період з початку поточного року (у разі оренди нерухомого майна - з дати проведення незалежної оцінки) до дати укладення договору оренди або перегляду розміру орендної плати; Ім - індекс інфляції за перший місяць оренди. Розмір орендної плати може бути змінено за погодженням сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об’єкта оренди, а також в інших випадках, встановлених законодавчими актами України. 2.9. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць. 2.10. Термін внесення орендної плати визначається умовами договору оренди. 2.11. Платіжні документи на перерахування до бюджету або орендодавцеві орендних платежів подаються платниками установам банку до настання терміну платежу. 2.12. Суми орендної плати, зайво перераховані до бюджету або орендодавцеві, зараховуються в рахунок наступних платежів або повертаються платникові в 5-денний термін від дня реєстрації його письмової заяви. 2.13. Орендна плата, розрахована за цією Методикою, перераховується: за оренду цілісного майнового комплексу районної ради – 10% - до районного бюджету, 90% - районній раді; за нерухоме майно підприємства, організації, установи, що є балансоутримувачами майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, 70% орендної плати – підприємству, організації, установі, 30% - до районного бюджету; за окреме індивідуально визначене майно (крім нерухомого) підприємства, установи, організації спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району – підприємству, організації, установі. 2.14. Розмір плати за суборенду нерухомого та іншого окремого індивідуально визначеного майна розраховується в порядку, встановленому цією Методикою для розрахунку розміру плати за оренду зазначеного майна. Орендна плата за нерухоме майно, що передається в суборенду, визначається з урахуванням частки вартості такого майна у загальній вартості орендованого майна в цінах, застосованих при визначенні розміру орендної плати, і погоджується з орендодавцем. У разі суборенди приміщення у будівлі, що входить до складу ЦМК, орендна плата за таке приміщення визначається з урахуванням частки вартості такого приміщення у загальній вартості відповідної будівлі та частки вартості зазначеної будівлі у загальній вартості орендованих основних засобів ЦМК. Плата за суборенду майна за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру місячної орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за поточний місяць. Плата за суборенду майна у частині, що не перевищує орендну плату за майно, що передається в суборенду, сплачується орендарю, який передає в суборенду орендоване ним майно. Різниця між нарахованою платою за кожен місяць суборенди та тією її частиною, що отримує орендар, погоджується з органом управління майном. Порядок використання плати за суборенду майна, скоригованої на індекс інфляції за поточний місяць у частині, що перевищує орендну плату, скоригованої на індекс інфляції за поточний місяць, цього майна визначається Андрушівською районною радою. Контроль за перерахуванням зазначеної різниці до районного бюджету здійснюється орендодавцем. 2.16. Районна рада за рекомендацією постійної комісії районної ради з питань бюджету та комунальної власності може надавати орендарям пільги з орендної плати.
Заступник голови ради В.Б.Шпаківський
Додаток 1 до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району
ОРЕНДНІ СТАВКИ за використання цілісних майнових комплексів підприємств, установ, організацій, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селища, міста Андрушівського району
Цілісні майнові комплекси Орендна ставка, відсотки
торгівлі, з організації концертно-видовищної діяльності, випуску лотерейних білетів та проведення лотерей, лікеро-горілчаної та виноробної промисловості, радгоспів-заводів10
з організації виставкової діяльності, тютюнової промисловості, виробництва деревини та виробів з деревини, виробництва меблів, сільського господарства, кольорової металургії, ресторанів9
харчової промисловості (крім лікеро-горілчаної та виноробної промисловості, радгоспів-заводів), електроенергетики, газової, хімічної і нафтохімічної промисловості, чорної металургії, зв'язку, швейної промисловості, ресторанного господарства (крім ресторанів), з виробництва транспортних засобів і устаткування та їх ремонту, виробництва електричного та електронного устаткування, виробництва машин та устаткування, призначеного для механічного, термічного оброблення матеріалів або здійснення інших операцій, з виробництва гумових та пластмасових виробів8
нафтогазодобувної промисловості, лісового господарства, рибного господарства, текстильної промисловості, целюлозно-паперової промисловості, переробки відходів, видобування неенергетичних матеріалів, з надання додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій7
морського, залізничного та автомобільного транспорту, побутового обслуговування, металообробки, освіти, науки та охорони здоров'я, легкої (крім швейної та текстильної) і паливної промисловості, з виробництва будівельних матеріалів6
Цілісний майновий комплекс районної ради (якщо орендарем виступає комунальне підприємство), оздоровчо-виховні заклади.1,3
інші об¢єкти5
Заступник голови ради В.Б.Шпаківський
Додаток 2 до Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району
Орендні ставки за використання нерухомого майна
Використання орендарем нерухомого майна за цільовим призначенням Орендна ставка, відсотки
1. Розміщення казино, інших гральних закладів, гральних автоматів100
2. Розміщення пунктів продажу лотерейних білетів, пунктів обміну валюти 35
3. Розміщення: - фінансових установ, ломбардів, бірж, брокерських, дилерських, маклерських, рієлторських контор (агентств нерухомості), банкоматів; - ресторанів з нічним режимом роботи; - торговельних об'єктів з продажу ювелірних виробів, виробів з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, антикваріату, зброї; - операторів телекомунікацій, які надають послуги з рухомого (мобільного) зв'язку, операторів та провайдерів телекомунікацій, які надають послуги з доступу до мережі Інтернет30
4. Розміщення: - виробників реклами; - салонів краси, саун, турецьких лазень, соляріїв, кабінетів масажу; - торговельних об'єктів з продажу автомобілів; - зовнішньої реклами на будівлях і спорудах25
5. Організація концертів та іншої видовищно-розважальної діяльності.25
6. Розміщення суб'єктів господарювання, що здійснюють туроператорську та турагентську діяльність, готелів22
7. Розміщення суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з ремонту об'єктів нерухомості21
8. Розміщення: - клірингових установ; - майстерень, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт автомобілів; - майстерень з ремонту ювелірних виробів; - ресторанів; - приватних закладів охорони здоров'я; - суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і здійснюють господарську діяльність з медичної практики; - розміщення торговельних об'єктів з продажу окулярів, лінз, скелець; - суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері права, бухгалтерського обліку та оподаткування; - редакцій засобів масової інформації: - рекламного та еротичного характеру; - тих, що засновані в Україні міжнародними організаціями або за участю юридичних чи фізичних осіб інших держав, осіб без громадянства; - тих, де понад 50 відсотків загального обсягу випуску становлять матеріали іноземних засобів масової інформації; - тих, що засновані за участю суб'єктів господарювання, одним із видів діяльності яких є виробництво та постачання паперу, поліграфічного обладнання, технічних засобів мовлення20
9. Розміщення: - крамниць-складів, магазинів-складів; - турбаз, мотелів, кемпінгів, літніх будиночків; - торговельних об'єктів з продажу: - непродовольчих товарів, алкогольних та тютюнових виробів; - промислових товарів, що були у використанні; - автотоварів; - відео- та аудіопродукції18
10. Розміщення фізкультурно-спортивних закладів, діяльність яких спрямована на організацію та проведення занять з різних видів спорту, тренажерних залів17
11. Розміщення: - суб'єктів господарювання, що надають послуги, пов'язані з переказом грошей; - бірж, що мають статус неприбуткових організацій; - кафе, барів, закусочних, буфетів, кафетеріїв, що здійснюють продаж товарів підакцизної групи; - ветеринарних лікарень (клінік), лабораторій ветеринарної медицини; - суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з організації шлюбних знайомств та весіль; - офісних приміщень; - антен; - суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з вирощування квітів, грибів15
12. Розміщення: - закладів ресторанного господарства з постачання страв, приготовлених централізовано для споживання в інших місцях; - суб'єктів господарювання, що надають послуги з утримання домашніх тварин13
13. Розміщення: - складів; - суб'єктів господарювання, що діють на основі приватної власності і надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень (кур'єрська служба); - стоянок для автомобілів12
14. Розміщення: - комп'ютерних клубів та інтернет-кафе; - ветеринарних аптек; - рибних господарств; - приватних навчальних закладів; - шкіл, курсів з навчання водіїв автомобілів; - торговельних об'єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих іноземними мовами; - суб'єктів господарювання, що здійснюють проектні, проектно-вишукувальні, проектно-конструкторські роботи; - видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що друкуються іноземними мовами; - редакцій засобів масової інформації, крім зазначених у пункті 8 цього додатка; - суб'єктів господарювання, що здійснюють виробництво товарів, крім товарів підакцизної групи10
15. Проведення виставок непродовольчих товарів без здійснення торгівлі10
16. Розміщення торговельних автоматів, що відпускають продовольчі товари9
17. Розміщення: - кафе, барів, закусочних, кафетеріїв, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи; - аптек, що реалізують готові ліки; - торговельних об'єктів з продажу продовольчих товарів, крім товарів підакцизної групи8
18. Розміщення: - торговельних об'єктів з продажу ортопедичних виробів; - ксерокопіювальної техніки для надання населенню послуг із ксерокопіювання документів7
19. Проведення виставок образотворчої та книжкової продукції, виробленої в Україні7
20. Розміщення: - їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи; - фірмових магазинів, вітчизняних промислових підприємств-товаровиробників, крім тих, що виробляють товари підакцизної групи; - об'єктів поштового зв'язку на площі, що використовується для надання послуг поштового зв'язку; - суб'єктів господарювання, що надають послуги з перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень; - торговельних об'єктів з продажу поліграфічної продукції та канцтоварів, ліцензованої відео- та аудіопродукції, що призначається для навчальних закладів6
21. Розміщення: - державних закладів охорони здоров'я, що частково фінансуються з державного бюджету, та закладів охорони здоров'я, що фінансуються з місцевого бюджету; - оздоровчих закладів для дітей та молоді; - санаторно-курортних закладів для дітей; - державних навчальних закладів, що частково фінансуються з державного бюджету, та навчальних закладів, що фінансуються з місцевого бюджету; - торговельних об'єктів з продажу книг, газет і журналів, виданих українською мовою; - відділень банків на площі, що використовується для здійснення платежів за житлово-комунальні послуги; - суб’єктів господарювання, що здійснюють побутове обслуговування населення5
22. Розміщення: - їдалень, буфетів, які не здійснюють продаж товарів підакцизної групи, у навчальних закладах та військових частинах; - громадських вбиралень; - камер схову; - видавництв друкованих засобів масової інформації та видавничої продукції, що видаються українською мовою4
23. Розміщення: - аптек на площі, що використовується для виготовлення ліків за рецептами; - суб'єктів господарювання, що надають ритуальні послуги; - майстерень художників, скульпторів, народних майстрів площею менше як 50 кв. м; - органів місцевого самоврядування та їх добровільних об’єднань (крім асоціацій органів місцевого самоврядування із Всеукраїнським статусом); - науково-дослідних установ, крім бюджетних3
24. Розміщення: - аптек, які обслуговують пільгові категорії населення; - організацій, що надають послуги з нагляду за особами з фізичними чи розумовими вадами; - бібліотек, архівів, музеїв; - дитячих молочних кухонь; - торговельних об'єктів з продажу продовольчих товарів для пільгових категорій громадян2
25. Розміщення: - закладів соціального захисту для безпритульних громадян, безпритульних дітей та установ, призначених для тимчасового або постійного перебування громадян похилого віку та інвалідів; - державних та комунальних позашкільних навчальних закладів (крім оздоровчих закладів для дітей та молоді), дошкільних навчальних закладів; - закладів соціального обслуговування для сімей, дітей та молоді, що утримуються за рахунок місцевого бюджету, зокрема, центрів соціально-психологічної реабілітації дітей, соціальних гуртожитків для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, соціальних центрів матері та дитини, центрів соціально-психологічної допомоги, центрів реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центрів для ВІЛ – інфікованих дітей та молоді1
26. Розміщення транспортних підприємств із: - перевезення пасажирів; - перевезення вантажів 15 18
27. Розміщення творчих спілок, громадських, релігійних та благодійних організацій на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить: - не більше як 50 кв. м; - понад 50 кв. м; 3 7
28. Розміщення громадських організацій інвалідів на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності і становить: - не більше як 100 кв. м;
- понад 100 кв. м. 1 7
29. Розміщення суб’єктів господарювання, що виготовляють рухомий склад місцевого електротранспорту5
30. Розміщення державних та комунальних теле-радіоорганізацій, редакцій державних та комунальних періодичних видань та періодичних видань, заснованих об’єднаннями громадян, державними науково-дослідними установами, навчальними закладами, трудовими і журналістськими колективами, підприємствами зв’язку, що їх розповсюджують1
31. Інше використання нерухомого майна15
Заступник голови ради В.Б.Шпаківський

Аналіз регуляторного впливу від 04.02.11
Назва регуляторного органу: Андрушівська районна рада Назва документа: проект рішення районної ради "Про затвердження методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району ”
Розробник аналізу регуляторного впливу: відділ з питань управління об’єктами спільної власності виконавчого апарату Андрушівської районної ради
Опис існуючої проблеми
На виконання ЗУ від 14 грудня 2010 року № 2784-VI "Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування ” всі діючі регуляторні акти прийняті районною радою підлягають обов’язковому перегляду на предмет їх відповідності основним принципам державної регуляторної політики. При попередньому розгляді рішення 17 сесії 5 скликання районної ради від 22.08.2008 «Про делегування повноважень по оперативному управлінню об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району» було встановлено, що це рішення було прийнято з порушеннями таких основних принципів державної регуляторної політики, як передбачуваність, прозорість та врахування громадської думки. Крім цього, це рішення містить багато різних не пов’язаних між собою регуляторних актів, і в результаті розміщується на 94 сторінках, що створює певні труднощі при внесенні змін до нього та роботі із ним. Оскільки даним рішенням було затверджено в тому числі і методику розрахунку і порядок використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району то така методика потребує затвердження районною радою в новій редакції.
Цілі прийняття рішення районної ради
Ø Виокремлення в окремий регуляторний акт методики розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району.
Ø Збільшення доходів районного бюджету.
Ø Запровадження єдиного алгоритму встановлення розрахункового рівня орендної плати.
Ø Врахування змін діючого законодавства у сфері оренди.
Ø Врахування інтересів орендарів.
Ø Забезпечення інтересів територіальних громад сіл, селища, міста району.
Ø Конкретизація інших процедур пов’язаних з орендою майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селища, міста району. Можливості досягнення визначених цілей Запровадження цього регуляторного акту дозволить в більшій мірі збалансувати інтереси суб'єктів господарювання, територіальних громад та держави. Сприятиме збільшенню учасників конкурсу на право оренди об’єктів спільної власності територіальних громад району, спрощенню та доступності до нормативно-правової бази, яка регулює питання оренди. Механізм регулювання Даний проект детально регламентує питання:
Ø встановлення ринкової орендної плати;
Ø пріоритетності інтересів територіальних громад району при її визначенні;
Ø надання в оренду об’єктів спільної власності територіальних громад району для здійснення комерційної діяльності виключно на ринкових засадах;
Альтернативи
Надання функцій орендодавця підприємствам на балансі яких знаходяться об’єкти оренди спричинить до зменшення надходжень від оренди до бюджету району, сприятиме застосуванню балансоутримувачами економічно-необгрутованих (збиткових) тарифів на послуги з утримання переданого в оренду майна, створюватиме певні труднощі при проведенні моніторингу стану орендних відносин та оперативному прийняттю управлінських рішень.
Аналіз впливу на господарське середовище
Даний проект рішення районної ради, у випадку його прийняття, спонукатиме балансоутримувачів до здійснення передбаченої статутом (положенням) нормальної (в умовах ринкової економіки) господарської діяльності. В той же час балансоутримувачі рухомого майна, якщо таке майно не використовується ними для власних потреб, будуть зацікавленні у передачі його в оренду з метою більш ефективного його використання. Крім того, запровадження цього проекту рішення дасть можливість залучити суб’єктів бізнесу, які мають значні фінансово-економічні ресурси до вирішення соціально-економічних потреб району, через встановлення орендної плати за домовленістю сторін. Вплив проекту на корупцію
Впровадження прозорого механізму надання в оренду об’єктів спільного майна району, а також визначення єдиного орендодавця щодо нерухомого майна сприятиме підвищенню контролю за використанням вказаного майна, використання коштів отриманих від оренди, що в цілому повинно позитивно вплинути на зниження проявів корупції.
Термін дії акта
Регулювання орендних відносин, згідно даного проекту регуляторного акту, планується здійснювати на постійній основі. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта згідно делегованих повноважень, здійснюється районною державною адміністрацією.
Таблиця вигод та витрат
Місцева влада- збільшення надходжень до бюджету району; - збільшення площ наданих в оренду; - прозоре використання коштів отриманих від оренди майна; - зменшення заборгованості до бюджету з відрахування орендної плати; - соціально-економічний розвиток району; - зниження соціальної напруги.- витрати на організацію процесу надання комунального майна в оренду.
Суб’єкти господарювання- оперативність розгляду звернень стосовно оренди майна; - можливість отримати приміщення в оренду за рівних умов - виключно на конкурсних засадах. - сплата орендної плати
Територіальні громади- підвищення стандартів соціального захисту- відсутні
Заступник голови районної ради В.Б.Шпаківський





У к р а ї н а
АНДРУШІВСЬКА РАЙОННА РАДА
ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
П’ята сесія Шостого скликання від ____ квітня 2011 року
Про затвердження Порядку погодження
проведення орендарями реконструкції,
технічного переоснащення, поліпшення
орендованих приміщень спільної власності
територіальних громад сіл, селища, міста району
Відповідно до ст.ст. 43, 60 Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні", враховуючи рекомендації постійної комісії районної ради з питань бюджету та комунальної власності, районна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань бюджету та комунальної власності.
Голова ради О.В.Мельник
Додаток до рішення районної ради від квітня 2011 року
Порядок погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок встановлює процедуру погодження здійснення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району, управління яким, від імені територіальних громад, здійснює Андрушівська районна рада. 1.2. Вимоги цього Порядку є обов’язковими для юридичних і фізичних осіб, які є орендарями нерухомого майна спільної власності територіальних громад, та підприємств, установ, організацій, що є балансоутримувачами даного нерухомого майна. 1.3. Даний Порядок розроблено з метою встановлення процедури погодження здійснення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна й запобігання здійсненню орендарем непогоджених надлишкових поліпшень, напрям яких органу управління майном невідомий, та неефективної приватизації орендованого майна. Завданням Порядку також є сприяння усуненню непорозумінь під час визначення частки комунального майна у ринковій вартості нерухомого майна, що містить здійснені орендарем поліпшення. 1.4. Терміни, що вживаються у даному Порядку : Реконструкція - комплекс будівельних робіт, пов’язаних зі зміною техніко-економічних показників або використанням об’єкта за новим призначенням у межах існуючих будівельних габаритів. Складовою частиною реконструкції об’єкта може бути його капітальний ремонт. Капітальний ремонт - комплекс будівельних робіт, пов’язаних із відновленням або покращенням експлуатаційних показників, заміною або відновленням несучих або огороджувальних конструкцій та інженерного обладнання без зміни будівельних габаритів об’єкта і його техніко-економічних показників. Технічне переоснащення – заміна технічно застарілого обладнання (без перепрофілювання). Поліпшення орендованого майна - це здійснені орендарем за час оренди заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого майна та (або) його споживчих якостей (проведення будівельно-ремонтних робіт, обладнання приміщення охоронною та протипожежною сигналізацією, телефонізація, перепланування, підключення його до водопроводу, каналізації, парового опалення, заміна електропроводки тощо). Невід’ємні поліпшення орендованого майна - це здійснені орендарем за час оренди заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого майна та (або) його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості.
2. Погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна
2.1. Орендар за рахунок власних коштів має право проводити реконструкцію, технічне переоснащення, поліпшення орендованого майна за погодженням Андрушівської районної ради (надалі – районна рада). 2.2. Для отримання погодження районної ради на проведення реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна орендар на адресу районної державної адміністрації подає такі документи: - письмове звернення з клопотанням щодо погодження проведення реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна; - письмову пропозицію балансоутримувача щодо можливості та (або) необхідності проведення реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна; - копію договору оренди, укладеного з дотриманням вимог типових договорів оренди майна спільної власності територіальних громад району; - проектно-кошторисну документацію на проведення реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна (проектно- кошторисна документація повинна бути погоджена з органами містобудування та архітектури у випадках, передбачених чинним законодавством) із технічним висновком про можливість проведення відповідних робіт. Виготовлення проектно-кошторисної документації не є підставою для проведення робіт із реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна; - довідку балансоутримувача про вартість об’єкта оренди, згідно з даними бухгалтерського обліку, на початок поточного року. 2.3. Районна державна адміністрація попередньо вивчає та опрацьовує подані документи та за наслідками їх розгляду готує пропозиції на засідання постійної комісії районної ради з питань бюджету та комунальної власності (надалі - постійна комісія) разом із проектом рішення районної ради. 2.4. У разі подання орендарем у неповному обсязі або неналежно оформлених документів, районна державна адміністрація в п’ятиденний термін повідомляє заявника про необхідність усунення встановлених недоліків. У випадку неусунення орендарем встановлених недоліків у місячний термін, подані документи повертаються орендареві без розгляду. 2.5. Постійна комісія розглядає внесені районною державною адміністрацією пропозиції та подані орендарем документи. За наслідками розгляду питання постійна комісія вносить рекомендації щодо погодження або вмотивованої відмови у погодженні проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна. 2.6. У разі погодження постійною комісією, дане питання вноситься на розгляд районної ради. Про результати вирішення питання щодо погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого майна районна державна адміністрація інформує орендаря у десятиденний термін з дня прийняття рішення районної ради. 2.7. У рішенні районної ради щодо погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна повинно бути вказано: - посилання на відповідну проектно-кошторисну документацію із зазначенням граничної суми витрат на проведення відповідних робіт, у тому числі у відсотках від залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості майна; - розмежування обсягу робіт і вартості проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, від`ємних та невід`ємних поліпшень орендованого нерухомого майна; - джерела та обсяг проведення компенсації вартості невід`ємних поліпшень орендованого нерухомого майна (прийнятих у подальшому балансоутримувачем за актом приймання-передачі).
3. Витрати на проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна
3.1. За погодженням районної ради проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна орендар здійснює відповідний обсяг робіт за рахунок власних коштів. 3.2. Після отримання згоди орендар складає графік виконання робіт і подає на затвердження орендодавцю. Орендар зобов’язаний завершити всі розпочаті роботи до закінчення терміну дії договору оренди. 3.3. Приймання робіт, проведених відповідно до цього Порядку, з поліпшення орендованого нерухомого майна, яке не можна відокремити без шкоди для майна, здійснюється орендодавцем об`єкта комісійно за участю представників районної ради, районної державної адміністрації на підставі акта приймання-передачі. Проведення робіт із реконструкції, технічного переоснащення орендованого нерухомого майна засвідчується орендодавцем на підставі акта. 3.4. Орендодавець зобов’язаний протягом п’яти робочих днів після підписання акта приймання-передачі виконаних робіт повідомити письмово районну раду та надати копію підтверджувальних документів. 3.5. Якщо поліпшення орендованого майна зроблено з дотриманням даного порядку, тобто за погодженням районної ради, орендар має право на відшкодування вартості необхідних витрат або зарахування їх вартості в рахунок плати за користування об`єктом оренди. 3.6. Якщо орендар зробив поліпшення без погодження районної ради, які не можна відокремити без шкоди для орендованого майна, він не має права на відшкодування їх вартості, і вони стають спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району. 3.7. Здійснені орендарем невід’ємні поліпшення орендованого нерухомого майна понад погоджений районною радою граничний обсяг витрат відшкодуванню не підлягають і є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району. 3.8. Поліпшення орендованого майна, здійснені за рахунок амортизаційних відрахувань, відшкодуванню не підлягають і є спільною власністю територіальних громад сіл, селища, міста району. 3.9. Витрати, пов’язані з реконструкцією, технічним переоснащенням, орендареві не повертаються та не зараховуються до орендної плати. 3.10. Поточний ремонт переданого в оренду майна проводиться орендарем за його рахунок і відшкодуванню не підлягає. 3.11. Капітальний ремонт переданого в оренду майна проводиться балансоутримувачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором оренди. 3.12. Зазначені умови щодо витрат на проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованого нерухомого майна мають бути відображені в договорі оренди.
Заступник голови ради В.Б.Шпаківський
Аналіз регуляторного впливу від 04.02.11
Назва регуляторного органу: Андрушівська районна рада
Назва документа: проект рішення районної ради "Про затвердження порядку погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району”.
Розробник аналізу регуляторного впливу: відділ з питань управління об’єктами спільної власності виконавчого апарату Андрушівської районної ради
Опис існуючої проблеми На виконання ЗУ від 14 грудня 2010 року № 2784-VI "Про прискорений перегляд регуляторних актів, прийнятих органами та посадовими особами місцевого самоврядування ” всі діючі регуляторні акти прийняті районною радою підлягають обов’язковому перегляду на предмет їх відповідності основним принципам державної регуляторної політики. При попередньому розгляді рішення 17 сесії 5 скликання районної ради від 22.08.2008 «Про делегування повноважень по оперативному управлінню об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району» було встановлено, що це рішення було прийнято з порушеннями таких основних принципів державної регуляторної політики, як прозорість та врахування громадської думки. Крім цього, це рішення містить багато різних не пов’язаних між собою регуляторних актів, і в результаті розміщується на 94 сторінках, що створює певні труднощі при внесенні змін до нього та роботі із ним. Даним рішенням в тому числі затверджене і порядок погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району. Однак, у пункті 2 цього порядку не конкретизовано куди саме орендар повинен звертатися для отримання погодження на проведення реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень. Крім того, встановлено граничний розмір здійснених орендарем за рахунок власних коштів поліпшень орендованого майна, які не можна відокремити без шкоди для орендованого майна у розмірі 20 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості будівлі (споруди, приміщення), що може стримувати інвестиції (капіталовкладення) у майно спільної власності територіальних громад району на етапі їх оренди, а також обмежує коло потенційних покупців і в цілому не відповідає вимогам чинного законодавства згідно якого орендар має право на викуп орендованого майна.
Цілі прийняття рішення районної ради
Ø Виокремлення в окремий регуляторний акт порядку погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району.
Ø Врахування вимог діючого законодавства у сфері оренди та приватизації.
Ø Врахування інтересів орендарів.
Ø Забезпечення інтересів територіальних громад сіл, селища, міста району.
Ø Конкретизація інших процедур пов’язаних із отриманням орендарями дозволу на здійснення невід’ємних поліпшень майна, що перебуває у спільній власності територіальних громад сіл, селища, міста району.
Можливості досягнення визначених цілей
Запровадження цього регуляторного акта дозволить значно збільшити інвестиції (капіталовкладення) у майно спільної власності територіальних громад району на етапі їх оренди, а також розширити коло потенційних покупців (особливо неліквідних об’єктів). Конкретизувати дії орендаря у випадку реалізації наміру здійснити невід’ємні поліпшення орендованого майна.
Механізм регулювання
Даний проект детально регламентує питання:
Ø подання необхідних документів орендарем для отримання погодження на здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна;
Ø розмежування витрат орендаря, які підлягають компенсації та витрат, які не підлягають компенсації;
Ø визначення підстав відмови орендарю у здійснені невід’ємних поліпшень.
Альтернативи
Відсутність порядку погодження здійснення невід’ємних поліпшень орендованого майна спільної власності територіальних громад району може призвести до непорозумінь при здійсненні капіталовкладень в об’єкти оренди.
Аналіз впливу на господарське середовище
Даний проект рішення районної ради, у випадку його прийняття сприятиме відновленню та покращенню стану майна спільної власності територіальних громад району, яке передано в оренду. Вплив проекту на корупцію Впровадження прозорого механізму надання погодження проведення орендарями реконструкції, технічного переоснащення, поліпшення орендованих приміщень спільної власності територіальних громад сіл, селища, міста району вплине на зниження проявів корупції. Термін дії акта Регулювання орендних відносин, згідно даного проекту регуляторного акту, планується здійснювати на постійній основі. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта
Відстеження результативності регуляторного акта згідно делегованих повноважень, здійснюється районною державною адміністрацією
Таблиця вигод та витрат
Місцева влада- збільшення обсягу інвестицій у майно спільної власності територіальних громад району; - збільшення кількості приватизованих неліквідних об’єктів.- відсутні.
Суб’єкти господарювання- підвищення захисту капіталовкладень в об’єкти оренди; - отримають право на викуп об’єктів. - капіталовкладення в об’єкти оренди.
Територіальні громади- підвищення стандартів соціального захисту.- відсутні.
Заступник голови районної ради В.Б.Шпаківський

Категорія: Андрушівка сьогодні | Додав: max (22.02.2011)
Переглядів: 531 | Рейтинг: 0.0/0

Конструктор сайтів - uCozCopyright Андрушівка Фото Відео © 2024